Kundecase - BaseCon


En ny hjemmeside til BaseCon har skabt mere online trafik og givet flere kundehenvendelser

BaseCon A/S skaber software, hvormed farmaceutiske virksomheder kan dokumentere deres processer i forbindelse med lægemiddelsikkerhed. Virksomheden ønskede en ny hjemmeside, som kunne præsentere deres produkter på en mere professionel måde.

De var samtidig opmærksomme på, at deres visuelle identitet også trængte til en opdatering for at være tidssvarende, da deres daværende logo ikke fungerede optimalt online, og de manglede et billedeunivers til deres materialer.

Omkring 90% af kunderne starter i dag deres købsrejse online, derfor er det vigtigt for BaseCon at fremstå som seriøse og troværdige, når potentielle og nuværende kunder i medicinalindustrien møder deres virksomhed online.

Løsningen

BaseCon ønskede et logo som var stærkt, moderne og viste fremdrift, og fik det i form af et navnetræk med en kraftfuld skrifttype, kombineret med de tre piller som former en pil.

BaseCon’s nye visuelle identitet er skabt så den kommunikerer til målgruppen i medicinalindustrien, med visuelle elementer som får virksomheden til at fremstå moderne, professionel og seriøs.

I opbygningen og designet af hjemmesiden, skabte vi et enkelt layout som opfylder alle virksomhedens behov for at præsentere sig, og vise detaljeret information om deres produkter. “Schedule Demo” linket giver potentielle kunder mulighed for nemt og hurtigt at booke et møde med virksomheden.

Resultatet

BaseCon er begejstret for deres nye logo og hjemmeside. Fordi de har fået et effektivt salgsværktøj som styrker kommunikationen til deres målgruppe, der hurtigt kan finde information om virksomheden og produkterne ved besøg på hjemmesiden.

Potentielle kunder er glade for den detaljerede produktinformation på siderne, fordi det giver dem mulighed for at spørge ind til specifikke produktfunktioner når de henvender sig til BaseCon’s salgsafdeling.

BaseCon fortæller også, at trafikken på deres hjemmeside er øget væsentligt med det nye design og den overskuelige brugerflade. De har fået flere henvendelser, og ønsker om demo af deres produkter som følge af den nye hjemmeside.

Med deres nye logo og visuelle identitet, føler BaseCon at deres virksomhed fremstår tidssvarende og relevant for målgruppen, hvilket også tydeligt reflekteres i deres kunders begejstring over det nye visuelle univers.

Det siger BaseCon om vores samarbejde

“Anette har gennem mange år stået for vores grafiske identitet, messessystem, datablade, Word templates, visitkort m.m. Med det seneste re-design af vores logo og hjemmeside viste hun, hvor dygtig og en empatisk designer hun er. Anette er lydhør, vidende og fremfor alt kvalitetsbevidst. Vi har altid været glade for hendes grafiske arbejde.”

– Morten Kjær, Chief Operating Officer, BaseCon A/S

Klik til BaseCon's hjemmeside

En veldisponeret hjemmeside er et effektivt salgsværktøj, som giver potentielle kunder mulighed for at finde vigtig information om din virksomheds produkter og ydelser.

Kommunikationen til kunderne styrkes, når hjemmesiden samtidig understøttes af et stærk og sammenhængende visuelt univers.

Overvejer du at få designet et nyt logo og visuel identitet. Så find her inspiration til hvordan du griber processen an

Den vil jeg gerne læse