LOGO OG VISUEL IDENTITET


Den visuelle identitet er din virksomheds ansigt udadtil, det univers som dine produkter og ydelser skal præsenteres i. Det er meget vigtigt, at det afspejler din virksomheds personlighed, og står stærkt i selskab med dine konkurrenternes visuelle branding. Et gennemført visuelt univers med et stærkt logo, giver et seriøst og professionelt indtryk af virksomheden. 

Hjørnestenen i din virksomheds visuelle univers er logoet. Det er her udviklingen af den visuelle identitet starter. Logoets vigtigste opgave er, at sende et tydeligt signal om hvad din virksomhed står for. Det skal afspejle firmaets værdier, og stå stærkt i selskab med dine konkurrenters logo, og så skal det være enkelt, unikt og let genkendeligt.

Den "røde tråd" er alfa og omega når der skal skabes god visuel branding. Hvis du har en gennemført visuel identitet er der væsentlig større chance for at du bliver genkendt og husket af din målgruppe. Det handler ikke kun om at bruge logoet på alle flader, men om at implementere budskaber, farver, fonte, billeder og grafik på en konsekvent og ensartet måde.

Et gennemført visuelt univers øger synligheden af din virksomhed, og fanger dermed din målgruppes opmærksomhed. Selv om du udbyder det samme produkt eller den samme ydelse som dine konkurrenter, vil et stærkt visuelt univers med ensartede budskaber medføre at du skiller dig ud fra mængden.


Referencer fra kunder