Visuel branding, logo design, visuel identitet, markedsføring, salgsmaterialer

Den røde tråd er alfa og omega når der skal skabes effektiv visuel branding, den skabes ved at implementere den visuelle identitet og virksomhedens budskaber konsekvent på alle medier. Med det menes, at design på visitkort, tilbud, brochurer, præsentationer, messestande, sociale medier, hjemmeside etc., skal være sammenhængende og helt i overensstemmelse med det design du har valgt til den visuelle identitet og de budskaber du vil bruge til at markedsføre din virksomhed.

Når du har defineret dit brand og jeres budskaber, er det tid til at tage fat på opbygningen af den visuelle identitet. Den visuelle identitet er din virksomheds ansigt udadtil, det visuelle univers som dine produkter og ydelser skal præsenteres i, og det er meget vigtigt at den er sammenhængende.

En visuel identitet består primært af logo, farver, typografi, billeder og grafik. Det er meget vigtigt, at den afspejler din virksomheds personlighed, og står stærkt i selskab med dine konkurrenternes visuelle branding.

Hvis du har en gennemført visuel identitet vil der være væsentlig større chance for at du bliver genkendt og husket. Det handler ikke kun om at bruge logoet på alle flader, men om at implementere budskaber, farver, fonte, billeder og grafik på en konsekvent og ensartet måde.

Dette er super vigtigt, fordi et gennemført visuelt univers øger synligheden af din virksomhed, og dermed fanger din målgruppes opmærksomhed. Selvom du udbyder det samme produkt eller den samme ydelse som dine konkurrenter, vil et stærkt visuelt univers med ensartede budskaber medføre at du skiller dig ud fra mængden og bliver husket.

Se eksempler på gennemført design i min portfolio: